Quito

19 april 2017 - Quito, Ecuador

Inmiddels zo'n drie uur geleden aangekomen in wat officieel de hoogste hoofdstad ter wereld is. Sorry dat ik sommige mensen verkeerd heb voorgelicht; ik dacht namelijk dat La Paz in Bolivia de hoogst gelegen hoofstad was, maar La Paz is niet meer de officiële hoofdstad, dat is Sucre. En Sucre ligt iets lager dan Quito. Goed, hebben we dat ook duidelijk...

Vanochtend in alle vroegte (en kou) door buurman Marcel afgezet op Schiphol, waarna drie uur vantevoren dan toch weer veel te vroeg blijkt te zijn. Maar ach, we hebben ons wel vermaakt. De vlucht vertrok netjes op tijd, rond 10.00uur. We zaten prima en met wat lezen en drie films zijn we de tijd lekker doorgekomen. Een eind blijft het wel...

Vlak voor de landing nog een praatje en wat tips van de Vlaamse stewardess die tegenover ons zat. In verband met de grote hoogte bijvoorbeeld preventief vast een paracemolletje genomen. Ook moeten we vannacht rekening houden met nachtmerries!

In de aankomsthal al een beetje kennis gemaakt met groepsgenoten. Je pikt ze er toch wel makkelijk uit hoor, Nederlanders die een verre reis gaan maken. De outdoor kleding, de wandelschoenen, dat soort zaken. Douane ging vlot en daarna was reisleider Mark ook snel gevonden . Met zijn allen de bus in op weg naar Quito.  Slecht weer (regenseizoen ), maar desalniettemin indrukwekkende hoogtes en veel groen. We kwamen vast te zitten in het verkeer en wie bedenkt het, de bus gaf het al meteen op. Afijn, nadat er vrij vlot een nieuwe bus ter plaatse was en de bagage was overgeladen, konden we verder naar het hotel. Even relaxen op de kamer en toen een uitgebreid verhaal van reisleider Mark, een heerlijk welkomstdrankje en kennismaking met de andere reisgenoten.  Wie nog zin had, kon mee een hapje gaan eten en zo kwam het dat we om 4.00uur 's nachts Nederlandse tijd  (21.00uur plaatselijke tijd) bij restaurant "de magic bean" nog gezellig aan de, vaak warme, maaltijd zaten met een groot deel van de groep. Leuk om elkaar beter te leren kennen!

Op de terugweg nog water ingeslagen, want veel drinken is erg belangrijk. Nu wordt het wel eens tijd om te gaan slapen. Morgen zijn we een hele dag in Quito, de oude stad staat in ieder geval op het programma.  Verder met name acclimatiseren en rustig aan beginnen! ☺

1. Màrry:
    19 april 2017
    Wat een indrukken al die eerste dag, geweldig. En leuk om zo een beetje " mee te reizen ".
  2. Betty Otto:
    19 april 2017
    Goedemorgen, lieve vakantiegangers, hier tenminste, altijd fijn om te weten dat jullie veilig zijn aangekomen. Tja, die bus, zal niet meer gebeuren, dat beloof ik! Ben heel benieuwd hoe jullie het allemaal ervaren. Geniet met volle teugen! Dikke kus. XXX
  3. Jolanda:
    19 april 2017
    Heel veel plezier op jullie trip en mooie dingen toegewenst!
  4. Wout:
    Lieve reizigers,

Leuk om te lezen en de eerste indrukken zo mee te maken.
    Lekker genieten daar!

Lieve groet, Sandryn & Wout.
  5. Riet Stokkel:
    23 april 2017
    Ik vind het nu al leuk.Geen nachtmerries gehad hoop ik! Groetjes.