Dagje Cuenca

30 april 2017 - Cuenca, Ecuador

Vannacht een stuk rustiger geslapen. We hoefden ook niet zo vroeg op,  om 8 uur zaten we aan het ontbijt. We gingen vanochtend een kijkje nemen in een museum/ fabriekje waar ze de beroemde Panamahoeden maken. Even voor de duidelijkheid : Panamahoeden komen dus niet uit Panama, maar uit Ecuador. Om precies te zijn uit Cuenca.  Ze worden grotendeels door vrouwen met de hand gevlochten en in de fabriek verder in vorm gemaakt. Het was een leuk verhaal en een interessante rondleiding. Aan het eind kon je allerlei hoeden passen en natuurlijk ook kopen. Arnold heeft de ideale hoed gevonden voor bij zijn poncho! Er werd best goed gekocht vond ik. Wilbert stond de hoed ook goed, maar ja...wanneer draag je zoiets? Een beetje hoed kost ook minstens 50 of 60 dollar, maar kon ook oplopen tot over de honderd. We hebben dus maar geen hoeden gekocht.

Na dit bezoek gingen we terug naar het hotel om even iets anders aan te trekken en wat spullen te verzamelen om mee te nemen. Van zonnebrand tot paraplu, alles is hier mogelijk. Met zijn vijven op pad gegaan en geslenterd door de stad. Het is een leuke stad,  met veel sfeer. Totaal anders dan Quito.

In de grote kathedraal van Cuenca geweest, er kunnen 8000 mensen in. Nog nooit zoiets groots gezien. De mensen achterin moeten de dienst volgen op schermen die op de pilaren zitten!

Op een leuk binnenplein een klein Italiaanse eettentje gevonden. Arnold bestelde spaghetti en wij allemaal een halve pizza. Op een gegeven moment kwam er een pizza met 8 stukken. Twee halve pizza's dachten we. Daarna kwam nummer twee en toen nummer drie. Oh, oh, wat was er fout gegaan? Ze waren superlekker, maar best groot. Het bleek dat de pizza die wij als twee halve pizza's zagen, eigenlijk één halve pizza was. Toen kwam ook nog nummer vier! Afijn, verwarrend, maar lekker en teveel gegeten.

Verder geslenterd, via een ander plein  en doorgelopen naar de rivier. Een leuk stuk wandelen. Toen moest Arnold nodig plassen en zijn we terug gegaan naar het hotel. We wilden nog koffie gaan drinken,  dus daarna weer op pad.  Via wat omwegen weer terechtgekomen op het leuke binnenplein. Bij de Franse bistro een cappuccinootje gedronken. Nu terug op de kamer, stras weer lekker uit eten.  We boffen maar!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maik:
    30 april 2017
    Lieve oom Wilbert & tante Christel, Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt. Vooral die van de watervallen en met de dieren erop vond ik erg leuk/mooi. Fijne vakantie verder! Dikke knuffel van Maik
  2. Betty Otto:
    30 april 2017
    Weer even een reactie. Wat zal de Kathedraal indrukwekkend geweest zijn. Die pizza's, ik zou ook de weg kwijt raken. Maar het blijft lekker! Heerlijk dat wandelen daar! Bofkonten!!! Tot morgen!! Dikke kus. XXX XXX.