Het kratermeer van Cuicocha, slenteren door Cotacatchi, muziek en zon!

22 april 2017 - Otavalo, Ecuador

Het restaurant dat we gisteren op het oog hadden  bleek niet meer te bestaan. We hebben toen gegeten in een grillbar,  tussen de indianen en onder het genot van een voetbalwedstrijd.  Erg lekker gegeten, met luidruchtige voetbalsupporters. Wel erg grappig!

Vanochtend op tijd aan het ontbijt. De lucht zag er blauw uit en dan ziet de stad er meteen ook heel anders uit. We vertrokken om 8.15u  naar het  kratermeer van Cuichocha. Dat ligt op ruim 3000 meter hoogte. De weg ernaar toe was al erg mooi en het meer en de omgeving waren prachtig. In een dorpje pikten we twee gidsen op, indianen. Zij gingen met ons mee. Één stel ging een lange wandeling maken en de rest een boottocht en een kortere wandeling.  Het weer was super! Na de boottocht kon je een drankje krijgen, met of zonder rum. Lekker hoor, op de vroege ochtend!

Een stukje verderop begon een wandeling over de kraterrand.  Dat was fantastisch, prachtige uitzichten,  mooie bloemen! In de verte was zelfs een besneeuwde top te zien. Verder is alles heel groen, wat wel iets zegt over de neerslag in dit gebied. Het lopen op grote hoogte gaat iedereen tot  nu toe goed af. De trappen waren wel pittig. Je raakt dan snel buiten adem.

Na de mooie wandeling gingen we naar het dorpje Cotacatchi, waar we lekker hebben geluncht.  Een soepje, een tosti en met zijn vijven een specialiteit uit de streek. Met de zelfde mensen gaan wandelen en lekker op een bankje gezeten op het grote plein voor de kerk. Arlette kwam er aanlopen, ze had hondenvoer en hondenworstjes gekocht voor de zwerfhonden.  Ze liepen dus gewoon met haar mee!

Na Cotacatchi hebben we nog een bezoek gebracht aan een muzikant die ons liet zien hoe je een panfluit maakt en ons nog trakteerde op een miniconcert,  samen met zijn dochter en zoon. Ook nog naar de wandkledenmaker geweest. Prachtige dingen allemaal. Arnold heeft een poncho van alpacawol gekocht, stond hem erg goed! Wat ikzelf erg bijzonder vond is hoe ze van de kleurstof die vrijkomt na het pletten van een dikke luis, allerlei kleuren maken om de wol mee te verven, alleen door het toevoegen van bijvoorbeeld as, zwavel of citroensap.

Toen terug naar Otavalo. In de straat voor ons hotel was een grote optocht met muziek en dans, overal mensen. Dat was nog even een leuk extraatje! We hebben veel foto's gemaakt.

Nu even relaxen, het was een vermoeiende dag. Straks met zijn allen eten en morgenochtend vroeg op. We vetrekken dan voor vier dagen naar de jungle. Dat betekent dat we vier dagen offline gaan, helemaal back to basic. Geen internet, elektriciteit mondjesmaat. Geen foto's en geen verslagen dus de komende dagen. Het moet er trouwens fantastisch zijn. Vanavond  pakken we twee kleinere tassen met de hoognodige spullen,  de rest blijft achter in de bus. De eindbestemming is Yacuma Lodge, misschien  leuk om even naar te kijken.

Tot over een paar dagen!

1. Cindy:
    22 april 2017
    Jammer geen internet, ik word s ochtends wakker met jullie reisverslag ipv met krant. Geniet in de jungle. Groetjes
  2. Brigitte:
    22 april 2017
    Wat een mooie reis! Van de week hoorde ik waarvan de roze laag op de glacés worden gemaakt .. Veel plezier in de jungle!
  3. Betty Otto:
    22 april 2017
    Leuk , die foto's van de kleurrijke optocht! Al die kinderen. En toch al veel zon gehad! Ja,dan ziet de wereld er toch anders uit. En nu naar de jungle. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn! Wat voor dieren lopen daar rond? We lezen het over 4 dagen. Dat wordt genieten! XXX
  4. Eric:
    22 april 2017
    4 dagen geen internet! Alleen dat al is een groot avontuur these days...

Dat wordt heel mooi in de jungle, heb daar bijzondere herinneringen aan! Trouwens, als je een wondje hebt schijn je wel een beetje op te moeten passen met zwemmen tussen de piranha's...

Hoe is de groep trouwens, al bepaalde mensen waar het beter mee klikt?

Geniet en knuffels van ons!
  5. Riet Stokkel:
    23 april 2017
    Volgens mij moet je je heel erg beheersen om niet van alles en nog wat te kopen.Het ziet er allemaal natuurlijk zo mooi uit!
    Doe voorzichtig in de jungle en sterkte zonder het internet!!
  6. Leni zwaan -Kok:
    25 april 2017
    Hallo Wilbert en Christel, wat een fantastische reis! Lijkt mij echt genieten. Fijn dat de hoogte jullie geen problemen oplevert. En nu dus in de jungle, jammer, geen foto's, maar neem aan dat je ook een "gewoon" fototoestel bij jullie hebben. Fijne reis verder, geniet ervan. Lieve groetjes van Cor en Leni ( hier trouwens 9 gr, wind, zon, hagel en regen.)